👈 فروشگاه فایل 👉

تحقیق در مورد ساختمان

ارتباط با ما

... دانلود ...

تحقیق در مورد ساختمان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 

1

‏مقدمه

‏در معیار های امروزین شهری ، سازماهنا خیلی سریعتر از ساختمانها تغییر می کنند و تشکیلات اداری بسرعت و بطور مکرر دگرگون می شوند . بطور اصولی دو تحول اساسی در سالهای اخیر در ساختمانهای اداری بوجود آمده است .

‏اول : دیوارهای بلند داخلی به دیوارهای کوتاه جدا کنند تغییر پیدا کرده و بخصوص مبلمان ثابت و متحرک بیش از پیش عملکرد پیدا کرده است ، تأسیسات قابل حمل و جدا کننده های اکوستیک و دکوراتیو بصورت متناوب تغییر شکل و موقعیت داده اند .

‏دوم : فضاهای اداری با عملکردهای کاملا متفاوت و حتی متناقض از آزمایشگاه ، دفتر کارخانجات و فضاهای صنعتی گرفته تا آموزشی همگی صورت یکسان و مشابهی پیدا کرده اند .

‏در این قسمت به عواملی که باعث پیدایش چنین تغییراتی در این گونه ساختمان ها شده است ، سهولت عملکرد و نحوه انجام این تغییرات و آشنایی با این سیستم ها می پردازیم .

‏ضرورت تغییر سیستم ها و روشهای انجام کار دستگاههای اداری

‏عواملی که باعث ایجاد تغییرات در عملکرد و بعد از آن در فرم ساختمان شده است به قرار زیر است :‏‌

‏تسریع در دستیابی به منابع اطلاعاتی و آمار و اطلاعات مفید و نتیجتا تسریع در تصمیم گیریها و اعمال مدیریتهای صحیح و ایجاد سرعت در امور ارباب رجوع و سایر امور .

‏کاهش و حذف مراحل زائد بعضی از روشهای انجام کار .

‏عدم کارایی و پاسخگویی روشهای انجام کار جاری به نیازهای جامعه و دستگاهها بدلیل گهنه و قدیمی بودن آنها .

‏افزایش حجم مکاتبات و مسئولیتها و وظایف پیش بینی نشده و تغییر وظایف وزاتخانه ها .

‏ارائه خدمات بهتر و زدودن بوروکراسی موجود و تحقق یک نظام اجرایی پویا .

‏اعمال سیستم توسط مدیران به دلیل فقدان روشهای مدرن ومعین .

2

‏نقش روشهای نوین و مکانیزه اداری در بهبود نظام اداری

‏تسریع در انجام امور و دسترسی به اطلاعات و آمار و بالارفتن آگاهیها .

‏جلوگیری از ازدیاد و بروکراسی و کاغذ بازی .

‏کارایی مؤثر مدیریت واحدهای اداری و برنامهریزی و افزیش کیفیت و راندمان .

‏صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی و سایر هزینه های مربوطه .

‏تحول نسبی در نظام اداری .

‏هدایت خدمات دولتی از کانالی صحیح تر به مجرای اجرایی .

‏تسریع در انجام کار ارباب رجوع .

‏کاهش مراجعات مکرر ارباب رجوع .

‏روشهای مکانیزیه نقش مؤثری در تصمیم گیریها و افزایش کارایی و ضریب اطمینان و دقت و بهبود کیفیت کارها دارد .

‏نظام اداری با توجه به نقش خدمات رسانی به جامعه اداری پیچیدگیهای فراوانی بوده و لازم است در کنار نیروی انسانی ورزیده و آموزش دیده از تکنولوژی ،بعنوان یک ابزار کار استفاده نمائیم و روشهای مکانیزه را به خدمت گیریم زیرا روشهای مکانیزه تا حدود زیادی می تواند در تحول و افزایش راندمان کار مؤثر باشد .

‏ضرورت توجه به نحوه استقرار اجزای سازمانی در مجموعه های اداری ‏–‏ خدماتی

‏یکی از معضلات نظام اداری کشور روشهای اجرای آن می باشد این روشها از آنجا که اغلب قدیمی بوده و هیچگاه بصورت مستقل و هماهنگ باسایر سازمانها مورد بررسی قرار نگرفته اند ، موجب آن گردیده که سازمانها ی اداری کشور با روشهای فعلی پویایی لازم را نداشته و دارای کارایی لازم با نیازهای جامعه نباشد . بررسی روشهای اداری کشور و بکار بردن روشهای نوین بجای روشهای قدیمی و سنتی از اموری است که جهت تحول سیستم اداری لازم بنظر می رسد .

3

‏طرح جا ومکان از او‏لین موضوعاتی است که در تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشهای اداری مورد نیاز در یک مجتمع اداری ‏–‏ خدمات پرداخته شود .

‏منطبق نبودن جا و مکان با وظایف یک سازمان باعث کندی و تراکم در کارهای می شود . لذا با بکار بردن اصول صحیح طرح جا و مکان می توان به بهبود روشهای انجام کار و افزایش کارآیی اثربخش سازمان کمک کرد بطوریکه طراحی صحیح و تخصیص فضای مناسب به کارکنان می تواند نتایج مثبت زیر را به همراه داشته باشد .

‏ایجاد رفاه و راحتی برای کارکنان در محل کار

‏افزایش بازدهی و سهولت انجام کار .

‏کاهش زمان انجام کار .

‏جلوگیری از تراکم و وقفه در کارها.

‏کاهش هزینه های سرمایه ای .

‏حداکثر استفاده از جا ومکان در تسهیل جریان امور .

‏ایجاد تسهیلات و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به ارباب رجوع .

‏عوامل مؤثر بر طرح جا ومکان و نحوه استقرار سازمان اداری

‏طرح جا و مکان عبارتست از نمودار محل انجام کار ، طرز قرار گرفتن کارمندان در محیط کار و محل استقرار وسایل کار و تجهیزات اداری .در تهیه طرح فضای اداری عوامل متعددی دخالت دارند ، لذا با تجزیه و تحلیل همه جانبه فضای اداری و همچنین با رعایت اصول تهیه طرح جاو مکان می توان طرح قابل توجهی برای فضای اداری تهیه کرد این اصول عبارتند از :

‏جریان گردش کار تا حد امکان باید بصورت مستقیم باشد تا از رفت و برگشت های زاید و از قطع مسیر سایر کارها جلوگیری شود .

‏محل استقرار کارکنانی که کارشان با هم ارتباط دارد نزدیک هم باشد .

‏تجهیزات و وسایل کار باید نزدیک محل کار و دسترس کارکنان باشد .

👇محصولات تصادفی👇

گذر از اقتصاد دولتی به اقتصاد بازار پاورپوینت زبانشناسی شناختی در ایران پاورپوینت در مورد روش مکاشفه ای پاورپوینت در مورد سيستم خريد اينترنتي دانلود پاورپوینت جمع و تفریق کسرها جلسه پنجم