👈 فروشگاه فایل 👉

تحقیق درمورد مديريت و برنامه ريزي آموزشي

ارتباط با ما

... دانلود ...

تحقیق درمورد مديريت و برنامه ريزي آموزشي

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 19 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 

‏2

‏مديريت و برنامه ريزي آموزشي

‏قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در مورخه دسامبر 1979 موردپذيرش ‏واقع گرديد.مطابق ماده30 قانون اساسي‌، ارائه تعليم و تربيت رايگان از اهم وظايف ‏دولت به شمار مي رود. بنابر ماده قانون مذكور دولت ملزم به فراهم آوردن تسهيلات ‏مورد نياز شهروندان جهت برخورداري از آموزش رايگان تا پايان آموزش متوسطه مي ‏باشد.دولت همچنين مسئوليت توسعه آموزش عمومي رايگان ‌به‌منظور دستيابي ‌به‌خود ‏كفايي را عهده دار مي باشد. درجمهوري اسلامي ايران دولت در قبال توسعه آموزش و ‏پرورش مسئول بوده و وزارت آموزش و پرورش با نيت نيل به هدف فوق فعاليت مي نمايد. ‏استراتژي‌‌هاي اساسي آموزشي و پرورشي كشور در چهار چوب برنامه هاي توسعه اول و دوم ‏طي سا‌ل‌هاي دهه 1990 سازماندهي شده ، واين درحاليست كه اتخاذتصميمات عمده حوزه ‏آموزش بر عهده كابينه و شوراي عالي آموزش وزارت آموزش و پرورش مي باشد.با توجه ‏‌به‌دامنه گسترده فعاليت‌هاي وزارت آموزش و پرورش درحوزه (( آموزش همگاني )) شوراي ‏مذكور به پذيرش سياستگذاري كلان برنامه‌هاي آموزشي شامل تصميم گيري وتعيين ‏تاكتيكهاي عمومي (( آموزش همگاني )) طي دهه 1990 مبادرت نمود. شوراي عالي وزارت ‏آموزش و پرورش كه در1979 تشكيل يافت از تعداد 17 عضو برخوردار مي باشد كه با ‏پيشنهاد وزارت آموزش و پرورش و حكم قانوني رئيس جمهور منصوب مي‌گردند. علاوه بر اين ‏چندين مركز هماهنگي در جهت ارائه(( آموزش همگاني )) به شهروندان فعاليت دارند كه از

‏2

‏آن جمله ميتوان به (( دپارتمان آموزش ))‌، (( دپارتمان پرورش)) ، (( دپارتمان ‏برنامه ريزي )) ، (( سازمان تحقيقات و برنامه ريزي هاي آموزشي ))‌، ((سازمان نو ‏سازي و توسعه مدارس ))‌، (( سازمان آموزش و پرورش استثنايي ))‌و (( اداره آموزش ‏عمومي)) اشاره نمود.مسووليت اصلي نهادهاي مذكور ارائه لوايح قانوني آموزش همگاني ‏به‌شوراي عالي وزارت آموزش و پرورش بر اساس توصيه‌ها و پيشنهادات ادارات تحت ‏سرپرستي‌‌ و همچنين ادارات عمومي وزارت آموزش و پرورش مستقر درمراكز استانها‌ مي ‏باشد.گفتني است كه لوايح قانوني فوق پس از تصويب شوراي عالي‌ آموزش و پرورش، قانوني ‏و لازم الاجرا مي گردند. ادارات عمومي وزارت آموزش و پرورش مستقر درمراكز استانها‌ ‏كه تحت نظارت و هماهنگي دپارتمان‌ها و سازمانهاي مربوطه‌ فعاليت مي نمايند به اجراي ‏قوانين مصوب مبادرت مي‌نمايند. معاونين آموزشي وكارشناسان ارشد آموزش ابتدايي وزارت ‏آموزش و پرورش به تشكيل جلسات جداگانه‌‌6 ماه يكباردرجهت ارزيابي فعاليت‌هاي جاري و ‏نظارت بر روند پيشرفت آموزش همگاني مبادرت مي‌نمايند.نتايج جلسات و استراتژي‌‌هاي ‏طراحي شده جهت ارزيابي اهداف آموزش همگاني به‌دپارتمانها و مراكز تحت نظارت وزارت ‏آموزش و پرورش ارسال مي گردد.

‏نهادهاي مركزي مديريتي

‏از جمله مهمترين نهادهاي مركزي مديريتي ‏مي توان به موارد ‏ذيل اشاره نمود:

‏3

‏1- ‏وزارت آموزش و پرورش كه مسووليت طبقه بندي و تأمين مالي ‏مقاطع3 گانه آموزشي را بر عهده دارد.

‏2-‏شوراي عالي آموزش كه مسووليت سياستگذاري براي آموزش غير ‏دانشگاهي را بر عهده دارد.

‏3-‏وزارت فرهنگ و آموزش عالي كه مسووليت رسيدگي و نظارت بر امور ‏دانشگاههاي علوم ، هنر و تكنولوژي را عهده دار مي باشد.

‏4-‏وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي كه مسووليت رسيدگي ونظارت ‏بر مدارس پزشكي، پيراپزشكي و مراكز ويژه آموزش بهياران را عهده دار مي باشد.

‏5-‏وزارت كار و امور اجتماعي كه مسووليت ارائه آموزشهاي غير رسمي ‏من جمله رشته هاي فني و حرفه‌اي را عهده دار مي باشد.

‏6-‏مؤسسات تخصصي آموزش عالي كه تحت نظارت وزارتخانه هاي كشاورزي ، ‏نفت ، صنايع و‏…‏ و با توافق وزارت فرهنگ و آموزش عالي به اهداء گواهينامه هاي آموزشي ‏مبادرت مي نمايد كه از آنجمله مي‌توان به مؤسسات « دانشگاههاي علمي ‏–‏ كاربردي » ‏اشاره نمود.

👇محصولات تصادفی👇

تحقیق طبقه‌بندی سنگ‌ها از نظر نحوهٔ تشکیل دانلود پاورپوینت عدد مخلوط ریاضی پایه چهارم دبستان دانلود پاورپوینت ارتباطات در سازمان ها پاورپوینت در مورد بهداشت بین الملل دانلود پاورپوینت درس پنجم جلسه هشتم