👈 فروشگاه فایل 👉

تحقیق انقلاب فناوری وعقب ماندگی صنعت توریسم

ارتباط با ما

... دانلود ...

تحقیق انقلاب فناوری وعقب ماندگی صنعت توریسم

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 

‏با ‏وجود ‏اینكه ‏كاربردهای ‏این ‏فن‌‏آوری‌‏ها ‏با ‏رشد ‏چشمگیری ‏در ‏سایر ‏صنایع ‏ایران ‏در ‏حال ‏توسعه ‏و ‏بهره‌‏برداری ‏است ‏اما ‏متاسفانه ‏صنعت ‏گردشگری ‏در ‏این ‏زمینه ‏بسیار ‏كند ‏و ‏بی ‏برنامه ‏حركت ‏كرده ‏و ‏نتوانسته ‏است ‏از ‏فواید ‏این ‏فن‌‏آوریها ‏برای ‏بسترسازی‌‏های ‏آتی ‏و ‏روند ‏توسعه ‏و ‏بهبود ‏خود ‏بهره ‏لازم ‏و ‏كافی ‏ببرد.

‏مقوله‌‏ای ‏كه ‏در ‏محافل ‏گردشگری ‏ایران ‏چه ‏در ‏بخش ‏دولتی ‏و ‏چه ‏در ‏بخش ‏خصوصی ‏همچنان ‏نسبت ‏به ‏آن ‏بی ‏توجهی ‏می ‏شود ‏تا ‏برگی ‏بر ‏كمبودها ‏و ‏مشكلات ‏در ‏زیرساختها ‏و ‏بسترهای ‏صنعت ‏توریسم ‏ایران ‏افزوده ‏شده ‏باشد.

‏با ‏وجود ‏اینكه ‏كاربردهای ‏این ‏فن‌‏آوری‌‏ها ‏با ‏رشد ‏چشمگیری ‏در ‏سایر ‏صنایع ‏ایران ‏در ‏حال ‏توسعه ‏و ‏بهره‌‏برداری ‏است ‏اما ‏متاسفانه ‏صنعت ‏گردشگری ‏در ‏این ‏زمینه ‏بسیار ‏كند ‏و ‏بی ‏برنامه ‏حركت ‏كرده ‏و ‏نتوانسته ‏است ‏از ‏فواید ‏این ‏فن‌‏آوریها ‏برای ‏بسترسازی‌‏های ‏آتی ‏و ‏روند ‏توسعه ‏و ‏بهبود ‏خود ‏بهره ‏لازم ‏و ‏كافی ‏ببرد.

‏اگرچه ‏گناه ‏این ‏موضوع ‏بیشتر ‏بر ‏گردن ‏سیاست ‏سازان ‏و ‏مدیران ‏ارشد ‏دولتی ‏متولی ‏گردشگری ‏است ‏كه ‏فاقد ‏هرگونه ‏استراتژی ‏راهبردی، ‏برنامه‌‏ریزی، ‏سیاست ‏و ‏ساختار ‏اجرایی ‏مناسب ‏در ‏این ‏راستا ‏هستند، ‏اما ‏سهم ‏صاحبان ‏و ‏فعالان ‏گردشگری ‏در ‏بخش ‏خصوصی ‏نیز ‏در ‏عقب ‏ماندگی ‏تكنولوژیكی ‏صنعت ‏بسیار ‏چشمگیر ‏و ‏پر ‏اهمیت ‏است.

‏باور ‏كنیم ‏كه ‏در ‏دنیای ‏امروز ‏كه ‏از ‏آن ‏به ‏عصر ‏ارتباطات ‏و ‏اطلاعات ‏یاد ‏می‌‏شود، ‏هیچ ‏صنعتی ‏بدون ‏بهره‌‏برداری ‏از ‏فن‌‏آوریهای ‏مدرن ICT ‏و ‏همسو ‏شدن ‏با ‏تحولات ‏دیجیتال، ‏نمی‌‏تواند ‏راه ‏پویایی ‏و ‏توسعه ‏در ‏اقتصاد ‏پر ‏رقابت ‏جهانی ‏و ‏حتی ‏محلی ‏را ‏بپیماید ‏و ‏صنعت ‏گردشگری ‏نیز ‏از ‏این ‏قاعده ‏مستثنی ‏نیست.

‏همین ‏امروز ‏هم ‏در ‏عرصه‌‏ی ‏توریسم ‏جهانی، ICT ‏بعنوان ‏ركن ‏اساسی، ‏نقش ‏تعیین ‏كننده‌‏ای ‏در ‏رقابت‌‏های ‏ملی ‏و ‏فرا ‏ملی ‏كشورها ‏ایفا ‏می‌‏كند ‏و ‏كیفیت ‏و ‏میزان ‏بهره‌‏برداری ‏از ‏كاربردهای ‏آن ‏تا ‏حد ‏قابل ‏توجهی ‏در ‏برندگی‌‏های ‏رقابتی ‏تاثیرگذار ‏بوده ‏و ‏هر ‏روز ‏نقش ‏این ‏فن‌‏آوریها ‏با ‏سرعت ‏غیر ‏قابل ‏باوری ‏در ‏حال ‏تعمیم ‏و ‏گسترش ‏است. ‏به ‏استدلال ‏آمارهای ‏منتشر ‏شده ‏توسط ‏سازمان ‏جهانی ‏توریسم (WTO) ‏در ‏آینده‌‏ای ‏بسیار ‏نزدیك، ‏كشورهای ‏فاقد ‏زیرساختهای ‏مناسب ICT‏، ‏عملا ‏از ‏چرخه ‏رقابتهای ‏جهانی ‏و ‏منطقه‌‏ای ‏گردشگری ‏حذف ‏خواهند ‏شد.

‏در ‏چنین ‏شرایطی، ‏دردآور ‏اینكه ‏صنعت ‏توریسم ‏در ‏یكی ‏از ‏ده ‏كشور ‏پر ‏چاذبه ‏جهان، ‏فارغ ‏از ‏این ‏واقعیات ‏و ‏فاقد ‏كمترین ‏امكانات ‏و ‏زیر ‏ساختها ‏در ‏این ‏زمینه ‏است ‏و ‏دردآورتر ‏آنكه ‏حتی ‏استراتژی ‏و ‏برنامه ‏مدون ‏و ‏مشخصی ‏در ‏آینده ‏برای ‏پر ‏كردن ‏شكاف ‏موجود، ‏پیوستن ‏به ‏عرصه‌‏ی ‏توریسم ‏الكترونیك ‏جهانی ‏و ‏تعمیم ‏كاربردهای ‏فن‌‏آوریها ‏در ‏زیرساختهای ‏خود ‏ندارد.

‏با ‏این ‏ترتیب، ‏باور ‏كنیم ‏حتی ‏اگر ‏تمامی ‏موانع ‏و ‏مشكلات ‏كنونی ‏صنعت ‏توریسم ‏ایران ‏در ‏همه‌‏ی ‏عرصه‌‏ها ‏مرتفع ‏شود، ‏بدون ‏زیرساختهای ‏مناسب ‏از ‏فن‌‏آْوریهای ICT ‏و ‏جاری ‏و ‏همه ‏گیر ‏شدن ‏كاربردهای ‏آن ‏در ‏تمامی ‏بخشهای ‏صنعت، ‏امیدی ‏به ‏برندگی ‏رقابتی ‏و ‏كسب ‏سهم ‏فراخور ‏از ‏اقتصاد ‏توریسم ‏جهانی ‏و ‏حتی ‏منطقه‌‏ای ‏در ‏آینده ‏نخواهد ‏بود.

‏تركیه ‏، ‏امارات ‏متحده ‏عربی، ‏بحرین، ‏قطر ‏و ...‏استراتژیهای ‏توریسم ‏الكترونیك ‏خود ‏را ‏تدوین ‏و ‏دیری ‏است ‏كه ‏به ‏مرحله‌‏ی ‏اجرا ‏گذاشته‌‏اند ‏و ‏همگی ‏تا ‏سال ‏۲۰۱۰ ‏به ‏نظام ‏مدرن ‏توریسم ‏جهانی ‏خواهند ‏پیوست، ‏و ‏هم ‏اكنون ‏نیز ‏با ‏درك ‏درست ‏از ‏شرایط ‏جهانی ‏و ‏با ‏سرمایه ‏گزاریهای ‏كلان ‏درحال ‏بهره‌‏برداری ‏و ‏توسعه‌‏ی ‏سریع ‏فن‌‏آوریها ‏در ‏ساختار ‏گردشگری ‏خود ‏هستند ‏و ‏در ‏این ‏عرصه ‏حتی ‏افغانستان ‏نیز ‏استراتژیهای ‏خود ‏را ‏با ‏كمك WTO ‏و ‏شركتهای ‏بزرگ ‏و ‏سرشناس ICT ‏آمریكا ‏و ‏انگلستان ‏طراحی ‏و ‏آماده ‏اجرا ‏نموده ‏است !

‏آیا ‏متولیان ‏صنعت ‏گردشگری ‏در ‏كشور ‏این ‏واقعیات ‏را ‏مورد ‏نظر ‏و ‏این ‏هشدارها ‏را ‏جدی ‏نمی‌‏گیرند؟!

‏آیا ‏می ‏دانیم ‏یكی ‏از ‏۱۰ ‏عامل ‏مهم ‏در ‏عدم ‏تمایل ‏به ‏سرمایه‌‏گذاری‌‏های ‏خارجی ‏در ‏صنعت ‏گردشگری ‏ایران، ‏فقدان ‏یا ‏ضعف ‏ساختارهای ‏فن‌‏آوریها ‏ی ICT ‏در ‏كشور ‏است؟

‏آیا ‏می‌‏دانیم ‏یكی ‏از ‏اصلی‌‏ترین ‏موانع ‏ورود ‏گردشكران ‏خارجی ‏به ‏ویژه ‏در ‏قشر ‏گردشگران ‏متمول، ‏فقدانهای ‏تكنولوژیكی ‏موجود ‏است؟

‏آیا ‏می‌‏دانیم ‏سهم ‏ایران ‏در ‏نظام ‏توزیع ‏الكترونیكی ‏امكانات ‏وخدمات ‏گردشگری ‏جهان ‏كه ‏۵۰ ‏درصد ‏گردش ‏مالی ‏توریسم ‏جهانی ‏را ‏در ‏برمی‌‏گیرد، ‏دقیقا ‏عدد ‏صفر ‏است؟

‏آیا ‏می‌‏دانیم ‏گردشگری ‏ایران، ‏بدون ‏پورتال ‏ملی ‏گردشگری، ‏هیچ ‏هویتی ‏در ‏گردشگری ‏جهان ‏ندارد ‏و ‏سالها ‏است ‏كه ‏به ‏اسرارها ‏و ‏هشدارهای WTO ‏در ‏این ‏مورد ‏بی‌‏توجهیم؟

‏آیا ‏می‌‏دانیم، ‏صنعت ‏هتلداری ‏كشور ‏با ‏روشهای ‏توزیع ‏و ‏فروش ‏سنتی ‏و ‏عدم ‏پیوستن ‏به ‏روشهای ‏توزیع ‏الكترونیكی ‏حتی ‏در ‏عرصه‌‏ی ‏داخلی، ‏متحمل ‏چه ‏خسارتهای ‏فراوانی ‏است؟

‏آیا ‏از ‏فواید ‏بی‌‏بدیل ‏بازاریابی‌‏های ‏الكترونیكی ‏كه ‏۱۰ ‏سال ‏است ‏در ‏جهان، ‏ابزار ‏اول ‏بازاریابی ‏است ‏و ‏گردشكری ‏ما ‏همچنان ‏از ‏فقدان ‏آن ‏خسارت ‏می‌‏بیند ‏با ‏خبریم؟

‏آیا ‏می‌‏دانیم ‏كه ‏در ‏گردشگری ‏ایران ‏حتی ‏از ‏جمع ‏آوری ‏آمار ‏دقیق ‏و ‏درست ‏و ‏روزآمد ‏گردشگران ‏با ‏استفاده ‏از ‏ساده ‏ترین ‏و ‏كم ‏هزینه‌‏ترین ‏فن‌‏آوریها ‏ناتوانیم ‏و ‏به ‏همین ‏دلیل ‏اطلاعات، ‏آمار ‏و ‏ارقامی ‏كه ‏تحلیل‌‏های ‏آن ‏می‌‏بایست ‏مهمترین ‏عامل ‏برای ‏سیاست ‏سازی ‏های ‏كلان ‏گردشگری ‏كشور ‏باشد، ‏تا ‏چه ‏حد ‏بی‌‏دقت ‏و ‏غیر ‏واقعی ‏است؟

‏آیا ‏در ‏عصر ‏اطلاعات ‏و ‏ارتباطات ‏هنوز ‏هم ‏باید ‏هزینه‌‏های ‏اقتصاد ‏و ‏صنعت ‏مبتنی ‏بر ‏عادتها ‏و ‏باورهای ‏سنتی ‏و ‏این ‏تفكر ‏غلط ‏كه "ICT ‏صرفا ‏یك ‏فن‌‏آوری ‏لوكس ‏و ‏گران ‏و ‏كم ‏اهمیت ‏است!" ‏را ‏بپردازیم؟

‏وضع ‏موجود ‏بهره‌‏گیری ‏از ‏فن‌‏آوریها ‏در ‏صنعت ‏گردشگری ‏ایران ‏محدود ‏به ‏استفاده‌‏های ‏پراكنده ‏از ‏كامپیوتر ‏و ‏نرم ‏افزارهای ‏كاربردی ‏است ‏كه ‏آن ‏ها ‏هم ‏بیشتر ‏خارج ‏از ‏استانداردهای ‏قابل ‏قبول ‏تخصصی ‏می‌‏باشند ‏و ‏متاسفانه ‏تعاریف ‏و ‏كاربردهای ‏گسترده‌‏ی ‏فن‌‏آوریهای ‏اطلاعات ‏و ‏ارتباطات ‏ناشناخته ‏و ‏مهجور ‏مانده ‏و ‏از ‏این ‏رو ‏حتی ‏بخش ‏خصوصی ‏نیز ‏كه ‏در ‏حركت ‏به ‏سمت ‏تكنولوژی ‏قالبا ‏راحت‌‏تر ‏و ‏جسورتر ‏رفتار ‏می‌‏كند، ‏قابلیت ‏استفاده‌‏های ‏ابزاری ‏و ‏ابتكاری ‏از ‏این ‏فن‌‏آوریها ‏را ‏در ‏راستای ‏بهره‌‏وری ‏بیشتر ‏از ‏سرمایه‌‏گذاری‌‏های ‏خود ‏مورد ‏توجه ‏جدی ‏قرار ‏نداده ‏است.

‏سازمانهای ‏دولتی ‏متولی ‏گردشگری ‏نیز ‏وضعی ‏اسفناك‌‏تر ‏دارند، ‏همین ‏نكته ‏بس ‏كه ‏حتی ‏هنوز ‏هم ‏قالب ‏مدیران ‏لااقل ‏به ‏استفاده ‏از ‏كمترین ‏امكانات ‏فن‌‏آوری ‏نیز ‏به ‏عنوان ‏بخشی ‏از ‏فرهنگ ‏شغلی ‏و ‏شخصی ‏علاقه ‏چندانی ‏نشان ‏نمی ‏دهند ‏و ‏پر ‏واضح ‏است ‏كه ‏استفاده ‏از ‏فن ‏آوری ‏و ‏بسط ‏و ‏توسعه ‏آن ‏در ‏سازمانها ‏و ‏ارگانهای ‏تحت ‏مدیریتشان ‏چه ‏سرنوشتی ‏دارد!

‏بدون ‏شك ‏برای ‏برون ‏رفت ‏از ‏وضعیت ‏كنونی ‏تمامی ‏اهالی ‏گردشگری ‏می‌‏بایست ‏با ‏درك ‏شرایط ‏جدید ‏توریسم ‏جهانی ‏و ‏میزان ‏وابستگی ‏آن ‏به ‏فن‌‏آوریهای ‏نو، ‏انقلاب ‏الكترونیكی ‏در ‏صنعت ‏گردشگری ‏ایران ‏را ‏رقم ‏بزنند ‏و ‏در ‏این ‏رهگذر ‏قبل ‏از ‏هر ‏چیز ‏بسط ‏فرهنگ ‏عمومی ICT ‏در ‏میان ‏این ‏اهالی ‏بسیار ‏حایز ‏اهمیت ‏است.

‏برای ‏تحقق ‏این ‏مهم ‏تغییر ‏نگاه ‏متولیان ‏و ‏مدیران ‏دولتی ‏گردشگری ‏به ‏این ‏فن‌‏آوریها ‏و ‏توجه ‏به ‏تدوین ‏و ‏اجرای ‏سیاستهای ‏راهبردی ‏در ‏آماده ‏سازی ‏زیرساختها ‏از ‏یك ‏سو ‏و ‏همچنین ‏افزایش ‏میزان ‏دانش ‏و ‏اطلاعات ‏صاحبان ‏و ‏مدیران ‏و ‏متولیان ‏بخش ‏خصوصی ‏در ‏تمامی ‏زیر ‏صنایع ‏گردشگری ‏و ‏تعمیم ‏فرهنگ ‏و ‏باورهای ‏مبتنی ‏بر ‏تكنولوژی ‏در ‏میان ‏این ‏اهالی ‏و ‏جلب ‏توجه ‏آنان ‏به ‏سرمایه‌‏گذاری‌‏های ‏منطقی ‏در ‏توسعه ‏فن‌‏آوریظهای ICT ‏در ‏حوزه ‏عملكرد ‏خود ‏بسیار ‏حایز ‏اهمیت ‏خواهد ‏بود.

👇محصولات تصادفی👇

دانلود پاورپوینت سوخت گیاهی دانلود پاورپوینت آلبرت بندورا مبانی اثربخشی ورزش تحقیق مسئوليت پزشك را از دو جنبه كيفري و مدني 9ص پاورپوینت درس 7(جامعه جهانی)